"Er zaten twee motten... Uhm... Spinnen" - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bibi en sophie Fabius - WaarBenJij.nu "Er zaten twee motten... Uhm... Spinnen" - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bibi en sophie Fabius - WaarBenJij.nu

"Er zaten twee motten... Uhm... Spinnen"

Door: Bibi

Blijf op de hoogte en volg Bibi en sophie

02 Augustus 2013 | Australië, Cairns

Lief thuisfront,

Het is alweer twee weken stil vanaf onze kant, maar we kunnen jullie ervan verzekeren dat dit een goed teken is! We zullen de draad weer oppikken bij onze tocht naar Cape tribulation (of zoals Soof zou zeggen: Cape Turbulation).

Op dinsdag hebben we een auto gehuurd om dit mooie stukje natuur een bezoekje te brengen. Hoe kleiner de auto, hoe goedkoper de trip... Dus jullie raden het al... We hadden het voorrecht om twee dagen met vijf volwassen lijven als zure haringen in een ton te zitten...

Op weg naar Cape Tribulation zijn we als eerste bij de Daintree River gestopt om wilde krokodillen te spotten. Onze kapitein/ tourguide kreeg de schrik van z'n leven toen er vijf dutchies op de boot stapte, want volgens hem praten die teveel en stellen ze altijd moeilijke vragen. Deze reputatie hebben we eer aangedaan, zodat de arme man maar wat blij was toen hij ons na een uur weer terug aan wal kon brengen. Voor ons was de tour wel geslaagd, want we hebben veel wilde krokodillen gezien, waardoor deze indrukwekkende dieren van het lijstje kunnen worden afgestreept.

Na deze tour vervolgden we onze tocht naar het regenwoud. Cape tribulation is de plek waar subtropisch regenwoud overgaat in tropisch regenwoud ( of andersom... Jullie merken het al, wij hebben ons weer op z'n Fabius voorbereid), waardoor het erg mooi was om hier even onze benen te kunnen strekken.

Na een korte stop bij de Icecream factory (hier maken ze vers ijs van producten die bij hun in de tuin groeien, denk aan macedemianoten, kaneel, bosvruchten), zijn we doorgereden naar de plek waar we die nacht zouden gaan slapen.

Het eerste wat Soof spotte toen we eenmaal bij ons hostel waren aangekomen, waren twee mega grote spinnen. Na een kort, geruststellend gesprek, besloten we naar onze hut te gaan en het niet meer over deze spinnen te hebben. Ze had ze nooit gezien, ze waren er gewoon niet... Helaas was deze tactiek van korte duur, want bij het openen van de deur van ons hutje, bleek al snel dat deze spinnen ons ook zouden gaan vergezellen terwijl wij sliepen. Jullie begrijpen het al... Soof heeft de hele nacht geen oog dicht gedaan en ook Bieb is 's nachts een aantal keren gillend wakker geworden omdat ze dacht dat ze iets voelde kriebelen... Ze weet nog steeds niet of er nou echt iets kriebelde of dat het de nepslang was die Tim en Soof in haar bed hadden gelegd voor het slapen gaan... Hoe volwassen...

De volgende dag werden we al vroeg gewekt door de wekker en stond er een tweede krokodillencruise op het programma. Daar waar we de dag ervoor heel veel krokodillen hadden gezien, hebben we woensdag vooral vogels gespot. Deze 'man bijt hond-activiteit', in combinatie met de slechte nachtrust, zorgde ervoor dat WIJ deze keer super blij waren toen we weer voet aan wal konden zetten.

Na een bezoekje aan de Icecream company (zelfde verhaal als bij de factory, maar andere smaken ijs, dus die konden we niet voorbij laten gaan) en een tweede wandeling moeten we ons haasten om de auto op tijd in te leveren.
Gelukkig hadden we een ander hostel uitgekozen, waardoor we in Cairns niet meer met onze grote Italiaanse vriend op de kamer sliepen maar met elkaar!!

Donderdagochtend ging de wekker wederom vroeg, want tuben stond op het programma. Met een band twee keer een woeste rivier af... Tim ging niet mee, want het was niet avontuurlijk genoeg, maar de meiden vonden dit wel spannend en gingen vol goede moed richting de rivier. De gids vroeg nog aan soof wat zij ervan verwachtte en haar antwoord was dat ze hoopte dat ze kon gaan relaxen. Marinka had dit idee ook, maar nam dit wel erg letterlijk... Waar wij al lang en breed, moe maar voldaan, beneden waren, lag zij nog bovenaan de rivier omdat ze niet goed kon peddelen. De gids besloot haar te gaan halen en heeft haar vervolgens als een prinsesje de hele rivier afgeduwd... Het verschil moet er zijn...
De tweede keer mochten we met ons hoofd vooruit op de band naar beneden, iets spectaculairder, iets harder werken. We hadden afgesproken dat degene die van de band af zou vallen die avond voor het eten moest zorgen, waarbij we er natuurlijk vanuit gingen dat Marinka ook deze keer niet zonder slag of stoot beneden zou komen. Ons voorgevoel bleek juist te zijn, want al na 200m lag ze naast haar band in het water en moest de Guide weer in actie komen... We hadden onze kok voor die avond gevonden! Na een harde botsing met een grote rots wilde Soof Marinka nog bijna vergezellen, maar ze wist zich nog net vast te houden aan haar band, waardoor ze alleen een
Blauwe plek had opgelopen en ze zich geen zorgen hoefde te maken over het avondeten.

De twee dagen die volgden hebben we bij de lagoon gelegen om aan onze 'tan' te werken. Heerlijk en relaxt!!

Zaterdag zijn we naar Kuranda gegaan (een plaatsje met verschillende marktjes en een vlindertuin waar ik jullie niet mee zal vermoeien...). Zondag zijn we naar de tablelands gegaan. Een gebied met de meest mooie watervallen waar je onderdoor kan zwemmen. Op één plek waren de stenen zo glad dat het een glijbaan voor volwassenen was geworden. Daar waar iedereen gewoon veilig op de billen beneden kwam, wist soof bovenaan de glijbaan uit te glijden waardoor ze niet helemaal de geijkte route nam. Bieb hield haar hart vast, maar toen soof als een verzopen katje weer boven kwam bleek al snel dat alles goed was ... Niks gebroken en, verrassend genoeg... Niks gescheurd.

De zesde week is tot nu toe een hele rustige. De eerste drie dagen hebben we bij de lagoon gelegen, terwijl Soof op jacht is geweest naar Uggs (Mam, wees gerust... na anderhalve dag zoeken is ze tot de Conclusie gekomen dat ze toch geen Uggs gaat kopen... Thank God). Ook hebben we maandag afscheid genomen van Tim. Hij reist naar het midden van Australië, terwijl bij ons op donderdag de vlucht naar Darwin op het programma stond. Nadat we 's ochtends ook afscheid hadden genomen van Marinka en Lisanne, gingen we op weg naar het vliegveld. De luchthaven was niet groter dan die van Eindhoven, maar Bieb heeft ondervonden dat ze hier wel gebruik maken van de meest uiteenlopende veiligheidstechnieken. Daar waar Soof overal snel tussendoor sneakte, werd bieb voor elke steekproefsgewijze test uitgekozen... Van een totale bodyscan (nee, geen piercings op
Rare plekken) tot aan een explosievenonderzoek waarbij zelfs de binnenkant van de schoenen gecontroleerd werd... Alles werd driedubbel gecheckt... Nadat Bieb zich voor de tweede keer die ochtend weer aangekleed had, waren we klaar voor de vlucht naar Darwin. Deze is, in tegenstelling tot onze heenvlucht, zonder horten en stoten verlopen... In Darwin gaan we aankomend weekend het natuurschoon bekijken (zaterdag worden we al om 6.15u opgehaald, dus denk nog even aan ons als jullie om 22.45u in NL het licht uit doen...)

Keywords van deze week: krokodillen, spinnen, bloedzuigend tussen tenen, afscheid, bbq'en op het strand, ijs (heel veel ijs) en Ugly's.

Liefs, Soof en Bieb

• 02 Augustus 2013 - 14:00

Karin Wagenaar:

Weer een leuk verslag!! Oeps....ik mag niet reageren... even vergeten...

• 02 Augustus 2013 - 14:14

Paul Smink:

Jullie hebben het wel enorm leuk daar he? :)

• 02 Augustus 2013 - 15:49

Lia:

Het is genieten daar down-under! Hier in ons Nederland ook. Op dit moment 33* C!
    Mooi begin van jullie verhaal: er zaten twee motten... ( van Dorus) of is dit toeval?